1. De Overmania producten vallen onder 12 of 24 maanden garantie. Wij werken met de afgegeven wettelijke fabrieksgarantie.

Items zoals batterijen, LCD-schermen en touchscreens worden gedekt door 6 maanden garantie. Accessoires zoals USB-kabels, laders, enz. vallen onder 1 maand garantie. Deze garantieperiode is geldig vanaf de datum van verkoop.

1.1 De producten uit de outlet vallen allemaal onder de kwaliteits eisen van Overmania. Deze producten zijn zo goed als nieuw en worden volledig nagekeken op defecten. Verpakking kan in sommige gevallen afwijken. 

1.2 De producten uit de outlet vallen allemaal onder een garantie van 6 tot 12 maanden, de garantie voorwaarden voor outlet artikelen zijn gelijk aan nieuwe artikelen uit de shop.

2. Gebreken onthuld tijdens de garantieperiode worden kosteloos verholpen door de bevoegde dienst.

3. De klant die een klacht heeft, moet het defecte apparaat aan ons melden middels mail met een beschrijving van het defect en op eigen kosten terugsturen of terugbrengen met een kopie van de aankoopbon.

4. Eventuele gebreken of schade ontdekt en gemeld binnen de garantieperiode worden kosteloos verholpen binnen 21 werkdagen, maar in gerechtvaardigde gevallen (bijvoorbeeld dat reserveonderdelen moeten worden besteld in het buitenland) kan deze periode worden verlengd met nog eens 30 dagen.

5. In het geval van een ongerechtvaardigde klacht (klacht van werkende apparatuur of de mechanisch beschadigd), zal de persoon die een klacht rapporteert de  transportkosten in rekening worden gebracht.

6. De klant heeft recht op vervanging van door apparatuur met dezelfde of soortgelijke specificaties in de volgende gevallen:

a. tijdens de garantieperiode, reparatie vast drie keer dezelfde fout, en de apparatuur nog steeds gebreken vertoont die het gebruik ervan voorkomen

b. de dienst vaststelt dat het defect niet te repareren is.

7. De service is niet verantwoordelijk voor enig verlies van gegevens.

8. De garantie zal worden gerespecteerd alleen na akkoord van Overmania voor terugzenden van het toestel met een service/reparatie nummer.  De klant dient duidelijk een schade omschrijving bij te voegen, en alle accessoires ontvangen op het moment van de aankoop van apparatuur, en het bewijs van aankoop met de datum van verkoop.

9. De levering van de apparatuur die niet kompleet is, ontbreken van een goede verpakking, is gelijk aan het falen van de garantievoorwaarden van de koper, en het kan een basis bieden om de weigering van de reparatie of uitbreiding van de reparatie periode.

Wat wordt NIET gedekt door de garantie?
1. De garantie dekt alleen fabricagefouten. De garantie dekt geen mechanische schade en anderen als gevolg van misbruik of toevallige gebeurtenissen zoals vocht, brand of elektrische kortsluiting.

2. De garantie geldt niet voor verkeerde pixels binnen de aanvaardbare normen van toepassing zijn op apparaten met LCD-panelen, zoals lcd-tv's, tabletten, netbooks, Consoles, etc.

3. De garantie wordt geannuleerd in het geval van tussenkomst met de reparatie van de apparatuur door een niet-geautoriseerde service dienst.

Retourneren.

In de ongeschonden, originele verpakking binnen 14 dagen na aankoop. (afkoelingsperiode)

Retourneren van hygiëne producten?

1. Het retourneren van hygiëne producten als kolfmachines, hoofdtelefoons, oordoppen en hartslagmeters kan tot 14 dagen na aankoop in de originele doos.

2. Voor artikelen met seal geldt; Is het artikel geopend en het seal verbroken vervalt retournering met recht op teruggave geld. Verbroken en gebruikssporen dan vervallen alle rechten.

3. Artikelen zonder seal mogen uit gepakt worden mits verpakking heel blijft, bekeken worden en bij ontevredenheid in de ongeschonden originele verpakking terug gezonden worden. Bij vermoedens van gebruik door gebruikssporen zal er na uitgebreid onderzoek besloten worden of er financiële restitutie mogelijk is.